På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 26 mars 2012

Ett annat val


Ikväll hände det. För första gången. Hörde hur Nils sjöng och for runt i pappans säng. Skulle ju sova där. Pappan är ju iväg igen. Upp och ner och runt om och runt igen i sängen. Sedan tystnad. Hör Nils kommer smygande. Trötta ögon och helt yvig i håret. Vill nog sova i min säng sa han. La sig i sin säng och somnade på tre sekunder. Jag vill ju att han ska sova i sin säng och känna sig trygg där. Absolut. Men vill gärna ha honom nära mig på samma gång. Ja, ni fattar. Min älskling. Min fina, lockiga pojke. Du och jag.


2 kommentarer:

  1. Påminner mig om min syster, som för många år sedan nu, bar in sin sovande son till sin säng, när hon själv gick och la sig på kvällen. På morgonen, när hon vaknade, hade Måns gått tillbaka till sin säng... ;)

    Dessa ungar! Vi ligger fyra i vår säng ganska ofta...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt! Ren kärlek alltså. Kan ju berätta att jag haft en styck Nils bredvid mig två nätter nu. Varm och skön. Så än är vi inte riktigt där. *ler från öra till öra* ;-)

    Kram tillbaks!

    SvaraRadera