På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 2 mars 2012

Fredagssvep vecka 9



Kör en lista idag; direkt kopierad från bloggen Radhustankar!

DAGENS VILL HA: har jag redan. En fin familj!
DAGENS KLÄDSEL: Hilfingerjeans (fyndade till 50%), vit Jackpot-top, leopardsjal runt halsen.
DAGENS SMINK: mascara, läppglans.
DAGENS FRISYR: slarvig tofs.
DAGENS HÄNDELSE: är två stycken. Det ena är att mannen kom hem från Barcelona efter en veckas jobb och att jag och Sigge var och fikade på stan och mumsade i oss chokladbollar.
DAGENS LÅT: är inte Eye of the Tiger som spelades på passet i lokalen bredvid när jag var och tränade tidigare idag (jäpp, i mål denna veckan också!). Herregud, den låten blev jag klar med när jag var 17 år. Sån skit! Därför ÄLSKAR jag att ha egna spellistor som jag kan träna till. Idag utmanades jag av Norlie & KKV "När jag går ner" och Enrique Iglesias "I like how it feels"!  
DAGENS PLANER: inga kvar då nästan allt på listan är avbockat.
DAGENS SAKNAD: ett par bra skidpjäxor.
DAGENS DUMMASTE: var när Nils fick en fotboll på näsan med efterföljande näsblod. När jag skulle hjälpa honom nös han...på mig så dagens topp är nu röd-prickig...
DAGENS SJUKA: ingen, jippi!!
DAGENS DROG: Sigge-trotset. Kärlek hat. Kärlek hat. Kärlek hat.
DAGENS KRAM: fick jag när vi morgonmyste jag och Nils.
DAGENS PUSS: har jag nog inte fått än! ;-)
DAGENS KÖP: två par nya jeans till den äldste (idag fick han ta på sig ett par joggingbyxor till skolan och DET går helt emot mina principer. Alla andra byxor/jeans har ju hål på knäna!) 
DAGENS GODIS: Marabou helnöt som jag snart skall sätta i mig.
DAGENS HUMÖR: först sådär men nu toppen då jag trots omotivationen masade mig iväg till träningen.  
DAGENS ORD: sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar