På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 16 mars 2012

Fredagssvep vecka 11

 Bild från www.kanal5play.se

Helena bloggade om den häromdagen och jag vill ju gärna se den. Boken = feelgoodinjektion!


Nils gillar Elvis. Särskilt låten "I'm all shook up". Typ 25 gånger på raken. *Lång paus här.* Jag gillar den här tröjan. Köpt hos Freshmilk som alltid har mycket fint.

Bild från www.bemycupcake.se

Cupcakeskurs. En sådan fick jag av min syster i julklapp. Så snart kanske fredagsfikan ser ut så här.


Själaglad blev Sigge idag när det äntligen låg en kalasinbjudan till honom i brevlådan. Det har ju haglat in vykort över Nils de sista veckorna...


Finns det något bekvämare? Idag fick de komma ur vinterdvalan till oslaskiga trottoarer. Love!


En sådan karamell! Förgyller verkligen min vardag. Idag blev det salviakyckling med champinjoner, pancetta och parmesan. Den färska pastan skulle dessutom doppas i smält smör smaksatt med vitlök innan serveringen. Kan det vara någe gott då? Herregud....vi åt så vi sprack!

4 kommentarer:

  1. Härligt fredagssvep Anna! En riktig smällkaramell! Precis vad jag behövde ikväll. :)

    Ha en fin helg Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. You´re welcome!
    Längtar efter sol, hoppas den vågar sig fram så även längre söder ut!
    kram

    SvaraRadera
  3. Blev inspirerad av er middag, googlade upp receptet och nu sitter vi och päser i soffan, vi också...det var riktigt gott, förutom champinjonerna som dissades av dottern. Allt annat gick ner! Tack för det!
    Hoppas ni är friska och har det bra, vi saknar er!
    Kram från Ahlströms i Saratoga

    SvaraRadera
  4. Nils gillade inte heller champinjonerna...tyckte rätten var supergod trots att jag är sådan sås-ove!
    Vågar nästan inte säga högt att vi sluppit sjukdom här ett tag...så jag viskar det bara! ;-)
    Vi saknar er med.
    Massor av kramar från oss

    SvaraRadera