På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 25 mars 2012

Inga måsten


Här ser ni Sigge strax före utbrottet (ville ju också åka tåg till storstan) på perrongen. Utbrottet varade länge har jag hört men vad vet jag; på väg till Stockholm. Mest om det vet nog farmor och farfar...


Första anhalten var tesalongen på Svenskt Tenn. Ding dong-teet var en miss men syster bjöd mig på Earl Grey ur sin kanna. Tur! Då smakade laxknäcke, scones och petit chouxerna extra gott.


Köpte med mig te hem som jag just nu sitter och smuttar på. Och kan tänka mig fler koppar av den blandningen. Där bak skymtar fler paket inför kommande födelsedagar...vilka kan det vara tro? :-)


Var bara tvungen att köpa med mig några kolor hem för provsmakning när jag sprang på dem. Och själv avgöra om det är som alla säger. Snyggt förpackat på alla håll och kanter så det förslår iallafall.


Sedan blev det ju rundturer i massa affärer. Garderoben har precis rensats på allt svart och grått och nog blev det lite mer färgglatt i den efter helgens inköp. För vem kan leva utan färg?

1 kommentar:

  1. Låter (och ser ut) som en härlig helg!
    Kan du inte visa lite mer av de fina färgglada kläderna? ;)

    Kram!

    SvaraRadera