På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 11 mars 2012

Längtan


Morgonens hämtning av GP:n i bara armar fick mig att ana våren. Och få mig att längta till påsk och Smögen. För så är det för oss. Ett måste. Att på påsk vara på Smögen och njuta av svärmors gudagoda påskmiddag. Ta promenaden på bryggan. Sitta i solen och fika vid kajkanten. Gärna "kvirra" (KonstVandringIRanRike). Än njuter vi hejdlöst av vårt första konstinköp som trivs så fint i hallen. Hoppas innerligt att det kan bli en tur i år med. Fick en broschyr med posten om Konstvandring i Södra Bohuslän. Väldans mycket fint där med må jag säga.



Sigge drömmer sig ännu längre fram. Till krabbfiske som han ägnade sig åt större delen av morgonen. Inget napp dock...


1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Helt klart sötaste krabbfiskaren! :) Och vem behöver väl napp när det är så roligt att fiska? ;)

    Den ljuva våren är verkligen mer än välkommen. Efterlängad. Och visst är det som om det plötsligt spritter till i hela kroppen av ljuset, värmen och de där solstrålarna.

    Jag förstår att ni längtar till påsk och Smögen. Låter hur mysigt som helst. Värdefull tid med nära och kära.

    Mysigt med konstrunda (och vilken läcker tavla ni har på väggen) att se fram emot. Hela Skåne bubblar av glädje och kreativitet när konstrundorna kickar igång runt påsk här nere. Det känns som hela Skåne är på benen då och kuskar runt längs landsvägarna mellan ateljéerna.

    Ta hand om dig vännen och hoppas att solen skiner på er hela veckan lång.

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera