På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 23 september 2010

Mögel...

...det gillar väl ingen! Inte jag heller givetvis! Trots det stöter jag på det då och då...i mitt brödfack där ganska färska frallor och annat gott snabbt förvandlas till glåmiga skalkar med ett grönaktigt skimmer över sig liggandes i platspåsar. Nu hoppas jag det är slut på det. Jag har köpt mig några "Freshbags" som jag hoppas skall råda bot på detta problem. Redan igår startade jag ett experiment så att säga! :-) Någon som testat dessa och med vilket resultat?

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Hrm, jag känner igen det där med bröd som möglar i brödfacket. Framförallt det bröd man bakat själv eftersom det är fritt från konserveringsmedel.

    Vad spännande det låter med dessa Freshbags! Jag har aldrig hört talas om dem tidigare. Hur fungerar de? Jag hoppas att ditt experiment lyckas. Lycka till!

    Kram Lotta

    SvaraRadera