På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 10 september 2010

Hej då "dåttorn"!


Kvart över fem ringde klockan imorse. Hu vad seg jag var, både pga den tidiga timmen men också efter en natt med mycket spring in och ut ur Sigges rum. Han drömmer vissa nätter något vansinnigt mycket och detta resulterar i att han gråter hejdlöst i sömnen. Riktigt vaken är han ju inte men brukar lugna sig efter lite smek på ryggen. Dessutom känns det som jag har något på gång i kroppen, varit så orkeslös några kvällar... Väl på Sahlgrenska hade han vaknat till liv och allt förmiddagen igenom har flutit på fantastiskt bra. Han är ju så duktig och positiv min lille pojk, inte ledsen eller så utan är oftast med på noterna. Charmar alla doktorer och sköterskor! Tidigare har han fått sig en liten lugnade "sup" väl inne på operationsavdelningen i väntan på narkosläkare och sköterskor men förra gången var den svår att svälja. Så idag fick han den andra vägen istället. Effekten blev mycket tydligare denna gången och helt plötsligt började Sigge luta lite åt ena sidan för att sedan börja gapskratta åt Joakims mössa som han får ha på sig inne i behandlingsrummet. Sigge var alltså lite full!! Fnissade och skrattade åt allt han såg... Väl hemma igen sov han ett ordentligt pass ute i regnet nerbäddad i sin vagn och var riktigt svårväckt här i eftermiddags. Nu sover han igen efter en kväll med bus och fredagsmys med pappan och favoriten Nils givetvis. Jag höll till i köket och har gjort brownies ur Leilas bok som jag skall ta med mig då vi är bortbjudna imorgon kväll till fina vänner! Det luktar gott av kakan i hela huset. Själv skall jag strax koka mig lite te och parkera mig i soffan. Jag är helt slut (minst sagt) efter denna dagen men så nöjd att allt gått så bra. Ha en fin kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar