På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 19 september 2010

En viktig söndag


Först på agendan idag stod att rösta i valet! När det var avklarat försökte pedagogiska mamman förklara för sin äldste son vad det innebär att få rösta och varför och att han själv kommer få rätt att rösta när han blir äldre. Kommentaren och svaret jag får efter min utläggning är att han minsann; när han får rösta skall "rösta på Johan"! Tillägger då att Johan är Nils bästa kompis!! Gulligt va! :-)
Det andra viktiga idag var kalas för kusin Ingrid som fyller 2 år! Korv och bröd och glass/smarrig smörgåstårta och äpplepaj slank lätt ner. Sedan var det bus och lek och mys resten av eftermiddagen för kusinerna.
Nu skall jag slappa en stund i soffan och följa valet! Önskar alla en fin vecka!

1 kommentar: