På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 13 januari 2010

Skidåkare?


Tillbaka i verkligheten igen då...nästan iallafall! Lite segt fortfarande i huvudet och i kroppen men det går helt klart åt rätt håll. Vi fortsätter husarresten ett tag till...tills två symptomfria dagar är över och då blickar vi bort mot fredagen. Nog längtar jag lite till en vanlig vardag må ni tro vilket man inte gör för ofta. Drömmer också om en bukett fina spröda vita tulpaner medan mannen i hemlighet längtar till sitt jobb...

Så länge får jag försöka njuta av det som finns häromkring. Och nog drog jag lite på smilbanden när jag fick syn på han där nere. Har faktiskt sett den synen ett par gånger denna vinter och jag undrar hur länge det dröjer tills jag får se den igen. Tio år kanske? Nu skall jag strax ut i tvättstugan igen och hänga tvätt...oj, vad jag drar på smilbanden nu då! :) CIAO!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar