På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 17 januari 2010

Ranunkel!

Så var en vecka till ända. Nils är fortfarande inte hundra men idag har han iallafall varit intresserad av mat trots att aptiten kanske inte riktigt är tillbaka. Vi har haft en riktig slappardag...ju mer jag slappar desto slappare blir jag. Vilan gör inte att jag blir piggare, tvärtom, jag blir bara slöare och slöare. I eftermidddags skärpte jag iallafall till mig och bakade några kardemummamuffins och jag gjorde ett djupdyk i stryktvätten vilket tyvärr inte märkes så mycket. Usch, jag hatar verkligen att stryka!

För en stund sedan fick jag tid till att titta på program jag gillar och inte hunnit följa som Project Runway och Big Love. Jag gillar att se på teven men med barn har den tiden krympt avsevärt. Jag ser sällan ett program när det sänds på teven, jag måste spela in det så jag kan njuta av det i lugn och ro och utan barn! Och med te!

Imorgon hoppas jag snickarna dyker upp igen och att vi inte smittat ner hela gänget...tydligen hade en insjuknat...stackars honom! Vårt badrum är efterlängtat!

Min rosa ranunkel får avsluta veckan! Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar