På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 16 januari 2010

Vad önskas?

Inser just att jag inte varit ute på hela dagen. Det blev liksom bara så... Tintin i Hajsjön går på teven och i soffan sitter Nils och slappar. Vi har precis festat till det på några chips som faktiskt slank ner i motsats till det mesta annat som erbjudits idag. Det och "specialpannkakor" dvs amerikanska pannkakor till frukost passade också. Svårt det där, man vill ju gärna att de äter något och så då får det bli som det önskas. På sjukfronten är det så att säga status quo och fortfarande lite sjukt och mest gäller det Nils. Dock har han varit ute och åkt snowracer med Joakim och kom in rosig och nöjd vilket var härligt att se. Snart dags att tänka på sängen för lille herren som kan sitta hur länge som helst framför burken...jag vill också få en egen stund med en kopp te och så. Den där återhämtningstiden på kvällen är jätteviktig för mig...då känner jag mig lite vuxen också. Resten av dagen känner jag mig mest som en mamma! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar