På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 18 januari 2010

Marockansk klinker

Idag har snickare och plattsättare varit här för att planera klart resterande arbeten i vårt badrum/spa. Det mesta är nu färdigbyggt så nästa stora steg är att få upp ytskiktet runt om i rummet. Då ska väggarna kläs med mosaik som går i vitt/grått ("white mix") och på golvet ska det läggas marockansk klinker, ni ser mönstret ovan ("Mormors kök") och till det ska alla fogar bli gråa. Vi har designat hela badrummet själva och de platsbyggda bänkarna tror jag kommer göra sig fint i rummet. Målet har ju varit att få sociala ytor, plats att umgås på och det tror jag nog vi kommer uppnå. Sedan har ju snickarna kommit med flera förslag på lösningar som vi nappat på direkt. Praktiska lösningar som vi överhuvudtaget inte tänkt på som givetvis kommer från deras erfarenhet av att bygga och snickra. Får visa bilder på det någon annan dag. Men visst är klinkern snygg?

2 kommentarer:

  1. varifrån kommer klinkern? :)mvh Jenny

    SvaraRadera
  2. Den finns på http://www.marrakechdesign.se.
    :)
    Mona

    SvaraRadera