På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 12 juni 2012

Vuxenkalas

Nog har jag saknat bloggandet. Kanske beroende på att uppehållet inte var mitt eget beslut. Bloggen är ju min "Nils och Sigge och vardags-dagbok" och juni är fullspäckad med massa sådant som jag vill minnas längre fram. Så idag blir det en återblick. Och idag verkar tekniken vara på min sida. Vi får väl se hur länge...

I fredags var jag med Nils i skolan. Så stolt och hemma överallt. Mammahjärtat svämmade över av någon slags obestämbar trygghetskänsla. Vi gjorde allt; käkade i bamba ("bambatanterna lagar världens godaste mat"), vi gungade i fågelboet och jag skrattade så jag nästan kissade ner mig, vi jobbade oss igenom hinderbanan, målade en sommarbild, lade några pussel och var med på sång och samling. En eloge till skolans personal som gör allt för att eleverna skall ha det bra!

Juni innebär kalas då båda fyller år. Och i helgen hade vi vuxenkalas för de närmaste och jag gjorde en djupdykning i mina nya kokböcker av Lisa Lemke och sista numret av Elle mat och vin som dök upp strax innan helgen.

På kalaset serverade vi: ört- och prästostbakad färskpotatis med spareribbs och grillad kyckling. Potatisarna blev som små godisar; Sigge åt säkert 10 stycken. Och jag med! Vi mumsade också på äpple- och tomatsallad, fetaost- och avocadosås, grillad majs och världens godaste grillsås!



Innan tårtan serverade vi fruktfat! Ananasen som jag köpt var helt ljuvlig, precis mogen!


Det ena födelsedagsbarnet! På strålande humör som vanligt! Och så var ju Moa med! Och var sötast av alla på kalaset givetvis!

Sedan kom då tårtan som Nils och Sigge bestämt skulle vara semifreddotårtan med nutella. Serverades även då Nils fyllde ett år! Världens enklaste och världens godaste; hela tog slut i ett nafs!


4 år + 7 år = 11 ljus att blåsa ut. Sigge hade lite svårt med blåstekniken men till slut var de utblåsta! En fin eftermiddag med hela "stora" familjen! Och som alltid vid sådana här tillfällen kommer det över mig, att vi saknar en person bland oss. Grinade en lång stund på kvällen över det.
Men nu laddar vi om; ett 7-års kalas och ett 4-års kalas skall genomföras i helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar