På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 15 juni 2012

Fredagssvep vecka 24


Senaste pysslet från Sigges förskola. Mäkta stolt idag med den på!


Sommarpratare i radion. Sol. Havsbris. Sill. Nykokt färskpotatis. I bue.(översätts: "I sjöboden") Under ett parasoll. Längt på det!

 Bild från www.nordstrom.com

Vill ha cognac. Färgen alltså. På en väska. Och på ett par sommarskor. Ge hit bums.

 Bild från www.br-leksaker.se

Vi har nya inneboende sedan i lördags. Sånadäringa "skajländers". Och med dem kom hela områdets ungar på köpet också. Jippie! ;-)



En ny konsthall nära Marstrand måste nog besökas i sommar. Annars är ju Lokstallet i Strömstad ett måste på sommaren. Lena Cronqvist, Lars Lerin, Marie-Louise Ekman och Arne Isacsson minns jag än. I år bjuds det Body Poetry med Frauke.


Bild från www.nordensark.se

Nils ska deltaga i dagskursen "Expedition Vild" på Nordens Ark i sommar. En toppenpresent att få för en djurintresserad 7-åring.


Muren ja! Den är klar. Dock en bit kvar med det där runt om; återfyllnad och gräsmatta och buskar och sånt. Hela huset har fått sig en ansiktslyftning i och med att muren kom på plats. Skall ägna ett helt inlägg åt den sedan när vi fått lite mer ordning.

Nu laddar vi för 7-årsfödelsekalas för kompisar imorgon förmiddag följt av 4-årskalas för kompisar på söndag förmiddag. Dessutom gäster ikväll och en efterlängtad tjejmiddag för mig imorgon kväll. Hej vad det går!



2 kommentarer:

  1. Hej! Googlade på eldsmärke och hittade hit. :) Ser att en av dina söner behandlat ett eldsmärke. Skulle bli jätteglad om du ville maila mig.
    katarinalofberg@gmail.com

    SvaraRadera