På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 13 juni 2012

Sommaravslutning



Idag har vi varit på sommaravslutning på Sigges "Ekorren". Fikakorg och morfar tog vi med oss. Väl där gick vi tipspromenad med massa kluriga frågor. Förskolan har en fantastisk utemiljö; ett område ovanför själva lekgården med gles skog och sly (och med en lekborg) där barnen kan spendera utevistelserna. Kommer ihåg att Nils älskade att leka där. Eller som hans fröknar sa: vi har inte sett honom på hela dagen, han har bara varit här nere och ätit emellanåt! :-) Men idag var det fokus på Sigge som inte var riktigt på humör i början. De envisa sandkornen som letar sig in i tofflorna alltså!!!! Först efter ett par bullar, en chokladboll och några kex lyckades han komma över sandkornen i tofflorna; han sprang runt barfota! 

Ps. igår gjorde jag mitt 1000:e inlägg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar