På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 14 juni 2012

Nils första skolavslutning


Du är en pojke som kan berätta saker så man glömmer var man är någonstans. När du berättar kommer du ihåg alla små saker och händelser i berättelsen. Du vet nästan alltid vad som skall hända i skolan och håller koll på det mesta. Vilken härlig kompis!

Det hade Nils fröken skrivit om honom på diplomet som delades ut på avslutningen som vi var inbjudna på i förmiddags. Alla barnen fick ett eget diplom skrivet utifrån sig själva. Så jädra fint gjort! Men först smaskade vi jordgubbar, grädde, glass och maränger så klart! En sådan fint avslut på detta första året för Nils. Fick trycka tillbaka tårarna som hela tiden brände där bakom; orsakade av tankarna på lilla mamma som drömde om att vara med på Nils första dag i skolan. Hennes mål när skiten slog till. Det var ditåt vi blickade. Fast vi visste att det var ouppnåeligt. Givetvis. Men trots mörka moln i skallen blev förmiddagen full av värme och glädje. Precis som min fin pojke; glad och varm.

Själv återhämtar jag mig efter alla skolavslutningar med att trycka i mig bullar och kakor; skulle tro att jag är uppe i si så där 100 000 kalorier hittills. Och än är jag inte klar...

1 kommentar: