På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 19 juni 2012

Mamma-vab


Snorig och lite mindre tålamod än vanligt. Så idag blev det mys med mamman. På förmiddagen tog vi bilen till stan och Majorna och besökte en barnbutik jag nosat upp via nätet; DiGuLo. Jag har varit på jakt efter nya tröjor till ligisterna och helt snöat in på att jag vill ha wct-tröjor från Hummel till dem. Supermysig affär och tänka sig att där hängde två stycken i rätt storlek och dessutom till 50% rabatt. Gilla på det. Sedan tog vi en lunch på Ikea. Köttbullar är en av Sigges favoriter. Sedan har vi legat i soffan resten av dagen och kollat på tecknad Tarzan. Och ätit glass. Och spelat Tintin på ipaden. Och fikat. Och läst Nicke Nyfiken. Och hallat oss. (småsovit i soffan...gäller mamman...) En fin dag i återhämtningens tecken. Imorgon är vi redo för en sista dag med jobb, förskola och fritids. Sedan är det sommarlov för oss tre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar