På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 22 maj 2012

Trädgårdsrapport maj


Alla 70 plantorna som planterades för två år sedan verkar ha rotat sig ordentligt för i dagarna har bokhäckens blad blommat ut rejält. Beskärde den i mars och hela det momentet kändes olustigt; klippa bort en massa blad och grenar så där bara. Men nu ser jag resultatet! Älskar färgen som bokhäcken har; somrigt grönt. Och när murprojektet är klart skall vi plantera bokhäck vidare runt resten av tomten har vi nu bestämt. Även äppleträdet som tidigare år varit spretigt med knasigt växta grenar hit och dit visar i år upp sig från sin bästa sida. Ren estetik har gällt när vi ansande det i våras. Nu en ren fröjd att sitta och titta på från altanen.

Snart dags för prinsessdopet för mig; älskar svt-play!


1 kommentar:

  1. Ååå äppelblommor, underbart! Jag önskar massor av sådana kvistar men har inget träd att få dem ifrån... Får nöja mig med bilder från er som har istället. Kram!

    SvaraRadera