På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 26 maj 2012

Lördagssvep vecka 21



Vattenkrig varje dag. Och ingen som helst risk för torka i vår trädgård. Sigge är förälskad i vattenslangen minst sagt.


Första flaskan rosévin. Tips från Radhustankar. Troligen favorit hos oss i sommar.Väldans lättdrucken...

 Bild från www.heppo.se

Ballerina. Ballerina. My darling! Dig jag vill ha på fötterna. I alla kulörer som finns. Från och med nu och 3 månader framöver.

Bild från www. liberty.co.uk 

Kungliga dop och snygga hattar har fyllt ett tomrum hos mig. Snart börjar jag nog prenumerar på Svensk Damtidning i smyg. ;-) Om man vill fortsätta fira kan man ju hurra för drottningen. Eller köpa te och fina muggar från Liberty.

Bild från www.liberty.co.uk


Vid återbesöket på Sahlgrenska i veckan för utvärdering av Sigges fyra laserbehandlingar kan vi konstatera att vi är mer än nöjda med resultatet. Och gör inga fler förrän han blir äldre och kan bestämma själv. Det där med sövning och så känns jobbigt också.

 Bild från www.polarnopyret.se

Och med ett medfött födelsemärek, för Sigges del ett neveus flammeus är det superviktigt med solfaktor varje dag. Smörja noga. Och alltid solhatt. Sommarens badkläder ligger på Posten och väntar på mig.

Bild från www.ellos.se

Apropå badkläder; en sådan här svart sak kom häromdagen. Ska tydligen bada i sommar...och även i nedanstående! Grrr!


Bilder från www.ellos.se

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hamnade på din blogg då jag sökte om eldsmärke. Ser att du har en son som genomgått några behandlingar. Födde nyligen en dotter som har ett eldsnärke över vänster ögonlock och upp i pannen. Är lite nyfiken på hur det funkar. Hur gammal var din son när behandlingen påbörjades? hur lång tid är det mellan gångerna mm. Ja, om du vill dela med dig av dina erfarenheter.
    Trevlig blogg.
    ha det toppen. lotta

    SvaraRadera
  2. Å, vilken snygg baddräkt! Och bikini - leo är ju alltid leo.

    Och visst är vinet förrädiskt gott...

    SvaraRadera