På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 maj 2012

Fredagssvepet vecka 18


Kändislakrits nu också hos mig! Syrran övergav dem. Tur för mig. Jag är väldans svag för smaken.


Bild från www.ahlens.se

En klocka måste vi skaffa oss. Den störste övar på klockan och klurar på de hela timmarna. Denna var fin tyckte jag. Och rött passar fint på hans rum.


Ny favorit hos oss; wok med kyckling, vitkål, lök, purjolök, morot, vitlök, ingefära och soja. Hack, hack, skiva, skiva, riva, riva...


Det värmer i hjärtat att de vuxna bryr och bryr sig om. Och har pratstunder som kallas "beröm-samtal". Och att listan som då fylls är Nils egna ord.


Måste organisera alla pennor. Alla miljontals. Såg någonstans burkar som monterades på en väggfast list. Verkade smart! Och såg snyggt ut.

 Bild från www.imdb.com

Jess! Zooey! Så rolig! Jag är grymt svårflörtad i min humor. En riktig tråkmåns. Men henne kan jag inte motstå. Smilbanden for upp gång på gång sist!


Och så måste jag ju uppdatera er på arbetet med helvetesslänten. Så här ser det ut längs ena långsidan nu. Inga taniga brudspireor så lång ögat kan nå. Och inget annat heller. Jippie!


Och här är andra långsidan. Och kortet är taget för några timmar sedan. Och nu är allt i princip bortgrävt. Och containern är än en gång full. Och mannen kan vikariera som grävmaskinist om han vill.

Så här fint har grannen gjort vid sina staketfästen på marken vid sin asfalterade parkering. Väldigt dekorativt tycker jag. Och mjukar fint upp asfaltens ganska tråkiga uttryck.

Trevlig helg everyone!

5 kommentarer:

  1. Härlig vad det händer mycket hos er just nu. Heja er! :)

    Trevlig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Usch egentligen...ibland undrar jag om man är riktigt klok som håller på hela tiden...men nu är det ju liksom bara att köra!
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hm, är den kul den där serien med Zoe? Jag har bara sett trailers och är tveksam, är hon inte lite too much - överkäck? Jag ska helt klart kolla och se vad jag tycker. Hon är ju himla charmig annars.

    SvaraRadera
  4. Ah, en helvetesslänt... Såna känner jag igen, vi har haft vår egen... :-)
    Lycka med en grävmaskin, gissar jag? Min stackars make (och jag med för den delen, dock inte lika mycket) har fått gräva för hand :-)

    SvaraRadera
  5. Mrs.b: jag har ju läst din blogg ett tag och vet att ni kämpar på med er trädgård. Ser ut att bli väligt fint! Handgräva ger ju snygga armmuskler eller hur? Och snart är det ju dags för stranden! ;-)
    //Anna

    SvaraRadera