På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 23 maj 2012

Medlemskort? Nej tack!


En plånbok överfull med medlemskort från olika butiker. Tjock som en tegelsten och tar plats i väskan. Känns det igen? För mig också givetvis. Men nu har jag laddat ner appen "Flatwallet" och gjorde mig häromdagen av med gôrmånga kort. Plånboken blev ju faktiskt helt platt! Har ännu inte provat appen i någon butik men hoppas innerligt att det ska funka. För mobilen har man ju alltid med sig numera. Flera gånger både igår och idag har jag liksom kommit på mig själv med att märka att plånboken är plattare; en gång trodde jag till och med att jag förlagt den i någon affär när jag inte genast "kände" den i väskan. :-)

1 kommentar: