På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 5 maj 2012

Ett vitt tittskåp


Långfrukost med familjen. Nja, Sigge äter klart på stört och sedan är det vi andra tre kvar. Sedan har jag pysslat med mitt tittskåp som jag nu sprayat vitt. Nu funderar jag på om det skall fyllas med mina småpryttlar eller med Nils legogubbar. Och var jag skall hänga det.

Ungarna springer in och ut och gör mig smått galen. Överallt hela tiden. Man är ju ständigt i tjänst liksom; mellis, korvig jacka, knäppa cykelhjälm, medla mellan kompisar, tvättstugebesök, törstigt, spelregler, öppna grind, torka snor, medla mellan bröder, sopa sand här och där, tvärdrag, koka kaffe, planera trädgård...härliga lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar