På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 27 februari 2012

Tennisskola


Oj så liten bilden blev då...men där i mitten står Nils. På träningen på tenniskolan som han går på sedan en tid tillbaka. Han tycker det är jätteroligt än så länge. Men det där kan ju ändras snabbt när man är sex år. Tennis blev det lite av en slump. Hörde av mig till den lokala tennisklubben för att fråga om tennislektioner för vuxna och fick då veta att klubben erbjuder tennisskola för barn i samband med starten av sommarlovet. Jag satte upp Nils på kö till det och strax efter visade det sig att de hade en plats i vårterminens tennisskola. Så vi tackade jag till platsen. Det hade dessutom varit roligt om Nils lär sig spela tennis då det också är ett intresse pappan har och utövar. Ett gemensamt intresse att samlas kring liksom. Sedan återstår bara jag och Sigge. ;-) Jag vill gärna prova tennis men klubben här är för liten för att kunna erbjuda nybörjarkurser för vuxna. De yngre går före... Vi har haft många och långa diskussioner här hemma kring det där med barnens aktiviteter och i vilken ålder. När jag var sex år gick jag på gymnastik och skridskoskola (väldigt säsongsbetonat!). Nils har simskola en gång i veckan sedan i somras och nu tennis sedan nyår. Det känns lagom tycker jag för nog kräver det planering tillräckligt. Idag när mannen är på resande fot har morfar åkt hit för att följa med Nils till tennisen. Så roligt för Nils att ta med morfar och visa upp sitt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar