På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 9 februari 2012

En enveten en


Igår feber och ingen hosta. Idag hosta och ingen feber. Kan man liksom bestämma sig, eller?  Den store fick också stanna hemma idag då han också fått hostan. Och då magsjukan satt klorna i hans skola. Större delen av klasskamraterna i grannskapet är däckade. Den vill jag inte ha besök...

Efter två dagar hemma denna veckan och idag på tredje var vi bara tvungen att gå ut en stund. Ankdammen en bit bort funkar alltid att besöka oberoende av årstid. Dammen var frusen så vi var lite crazy och gick på den...grymt spännande. Banan och mjuk pepparkaka smakar extra gott ute. Dessa soliga, kalla dagar som biter i kinderna är helt fantastiska tycker jag. Får mig att längta till vår skidsemester!   

Ser ni Homeland? Uuuu, vad bra det var igår. Och nästa vecka är det sista för säsongen....ikväll blir det Big Love. Blir nog nöjd där med anar jag. ;-)


Sicka sötkorvar!

1 kommentar:

  1. Sicka goa grabbar!

    Ser väldigt härligt ut! Igår var det ju så fint väder också! :)

    Men det är trist och dtygt med alla dessa sjukdomar som snurrar just nu... Jag håller tummarna för att vi haft vår dos - för hela året (yeah right!)!

    Önskar dig en fin (och frisk) helg!!
    Kram Camilla

    SvaraRadera