På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 21 februari 2012

Dunk, dunk


Att hämta en unge som trumpetar Star Wars så öronen trillar av är bästa medicinen mot huvudvärk. Och att dessutom lägga sig i soffan med en på ena sidan och en liggandes på en efter kvällsmaten lenar också dunkandet.

Nu avslutar jag kvällen, fortfarande liggandes i soffan men framför Project Runway. Ett program som definitivt kvalar in på min topplista. Men inser att jag missat de första avsnitten och då blir jag ju lite sur...så lyssna nu därute någon...för här kommer en superidé! Jag önskar att det fanns en app där jag kunde lägga in sökord utifrån vad jag gillar att se på teven. Sedan skulle jag bli påmind om säsongsstarter och annat när det är dags. Kanske finns det någon sådan app och då vill jag veta det ögonblickligen! Men jag tror fortfarande att "There´s an app for that" inte gäller här!!!! 

Hoppas ni ätit semlor i massor dagen till ära. Jag gillar inte semla så jag har festat till det med glass istället. Men nu säger jag hej då; det var visst dubbelavsnitt av Project Runway ikväll!!!!

3 kommentarer:

  1. Klart jag har ätit semla, bara för att inse att jag inte gillar semlor, jag heller... Så jag festade till det på glass... också! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag behöver din mailadress...
    Du kan mail mig den på camilla.graad@kungsbacka.se om du vill!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Synd bara att man (=läs jag) inte orkar hålla sig vaken genom två hela avsnitt. Tim Gunn alltså. Vilken hjälte!

    SvaraRadera