På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 19 februari 2012

Mums


En helt underbar lördag hade jag igår trots det gråa vädret. En förmiddag med träning. Styrketräningen i lugnt tempo och flåsa en stund på löpbandet. :-) Väl hemma lagade vi en fantastisk pasta. Alla åt så vi höll på att spricka. Sigge mumsade och mumsade och så även vi andra. Världens gulligaste när han mmmmar och njuter av god mat. En vällagad pasta är som att besöka himmelriket tycker jag. Satsa på denna nästa gång så är din dag gjord. Lovar´t! Eftermiddagen spenderades med Tomas Bannerhed i soffan. Vilken bra bok och med ett helt underbart språk. Njutning var sekund. Fick vara ifred och läste timme efter timme. Inser att ligisterna börjar bli stora. Dessa stunder har blivit fler och fler har jag märkt. Inte mig emot faktiskt. Har saknat de där på fyllningsstunderna. När balansen finns blir jag en mycket bättre person. Det är jag helt säker på. Närmare kvällen hackade ligisterna som galningar och snart var ett fruktfat värt namnet klart och så dippade vi som galningar i hemgjord chokladsås till Melodifestivalen. Sigge envisades med att sjunga Manboy då Ranelid sjöng sitt bidrag. Så han tyckte nog bidraget svängde bra... ;-) 


2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Vi får träffas snart och spela spel!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Lät som en riktigt trevlig lördag!

    Visst finns det fördelar med att barnen blir större, även om man ibland vill bromsa tiden...

    Ha en fin kommande vecka!
    Kram!

    SvaraRadera