På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 24 februari 2012

Fredagssvep vecka 8


En bok blev det. Och den ser jag framemot. Kvar på listan finns: Cora Sandels "Alberte", Johan Hakelius "Döda vita män", Donna Tartt "Den hemliga historien" och Janesh Vaidyas "I det sista regnet". Bokrea eller ej.


Kalainbjudningarna haglar in som vanligt i slutet av februari. Kalas varje helg hela våren mer eller mindre. Helgens presentinslagning blev rosa och multirandigt.


Saknar ridningen. Ganska ofta faktiskt. Det där att dra på sig skitiga kläder och få jobba av sig i hela kroppen en stund. Både som ryttare och i stallet. Showen var det år sedan jag var på. Hade gärna sett den i år och då särskilt Rolf Göran Bengtsson. Wow; Jerringpriset! Ännu fler år räknar jag riduppehållet. Det har ju pågått sedan Nils kom och han fyller sju i sommar. Alldeles för länge alltså. Det blir nybörjargruppen igen! ;-)

Bild från www.imdb.com 

Såg reklamen och eftersom jag gillar hästar så vill jag så klart se denna. Har sett de flesta föregående hästfilmer som finns som klassikern Svarta Hingsten (tusen gånger!! på ett flimrigt vhs-band), Seabiscuit och Hidalgo. Mannen kan nog tänka sig se den med. Han har ju hängt en del med mig i stallet och har ju både ridbyxor och jodphurs på vinden. :-)


Alla fick gröna i år. Sprang på stövlar på halva priset idag. Nu? När våren knackar på.  När geggan gör sitt intåg? Hur tänkte de då?  Ja, ja. Redan invigda iallafall.


Första fikan på altanen idag för ligisterna och lekkamraterna. Uppätet på två sekunder. Det tar på krafterna att spela fotboll med bandyklubbor.  



Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Estelle. Överallt. Hjärtliga gratulationer och lyckönskningar skickar vi från Barfotsgatan. Till slut kommer nog också jag att vänja mig. Hade hoppats på Alice eller Astrid. Satt och smålipade igår när jag såg kvällsnyheterna. Det är så jäkla stort att få barn alltså. Punkt på det.

Nu är det snart dags för fredagsmys. Vi tre. Den fjärde fredagsmyser på Las Ramlas. Som om det vore nåt' mot vårt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar