På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 10 februari 2012

Fredagssvep vecka 6


Vabruari. Hell it is! Inatt kommer febern på besök igen. Och hostan. Försöker balansera det sjuka med mys. Alltså myser vi järnet varje chans vi får.



Solskenet. Ljuset. En energikick utan dess like i det. Jag menar; här sitter jag och bloggar strax efter17 och ser ännu grannhuset genom fönstret.


Var nyttig och slängde ihop en sallad till lunch. Balanserar upp den goda gärningen med en Mud cake till myset ikväll. Och de parmesanpanerade kycklingfiléerna. Och mandelpotatisen. Och rostade majsröran. :-)


"Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma"

Alltså; bad minded tjommar!! Lysande. Skivan spelas gång på gång.


Ett nytt skall inhandlas på kommande Stockholmsweekend i mars. Och tydligen så är ett besök på tesalongen i samma lokaler också inplanerat. Tackar!

God fredag önskar jag alla!


1 kommentar:

  1. Salladen ser otroligt smarrig ut! Är det balsamico dressing till? Tar gärna receptet:)
    /Jenny

    SvaraRadera