På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 4 februari 2012

En lördag i februari


Färgglad iallafall. Återstår ännu att se om den är lika god med Smarties istället för chocolate chips. Hoppas det! ;-) Ser nästan ut att matcha kvällens jippo på teven. Vi hoppar över det. Men hoppas givetvis på Sean från Frölunda. Måste ju heja på någon som är från våra gamla "hoods".


Små söta vasar jag fyndade för en tia styck. Par. Duo. Två. Dubbelt. Gillar det där. Känns mer komplett. Galet fint med en skir, rosa ranunkel i.


Vi har helgbesök av Imse denna helgen. Levererades i en tygpåse i torsdags då han flyttade in. Inte kan han ju bo själv på förskolan över helgerna. Nu var det Sigge tur. Han har fått sova bredvid Sigge två nätter i rad. Det har inget gosedjur någonsin fått.

Eftermiddagen har spenderats i spaet. Sigge bubblade järnet (med Imse på tryggt avstånd; spindlar kan ju inte simma...eller?) medan vi vuxna bastade. Efter min förmiddagsträning kändes det som en toppenavslutning på en ledig lördag. De andra hade varit på långpromenad i kylan till vattentornet här i närheten. Värsta äventyret! Men kallt så de ville också värma sig lite extra. Härligt att spendera en stund i spaet en eftermiddag i februari.

1 kommentar:

  1. Det där är vad jag kallar schlagerfika! Vi hejade också på Sean förstås...

    SvaraRadera