På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 8 november 2011

U eller Y?

Eller vänster eller höger? Ja, det får ni fråga Nils om. Han gör "läxa" (pysslar i sin pysselbok eller "jobbar" som han uttrycker det)! Sigge övar på att klippa. Hmmm. Nog för det är viktigt att öva finmotoriken men den vet jag ju redan att han har (pilla, pilla upp en tapetkant med lilla, lilla fingret). Den saxen kommer jag svärar över någon dag. Var så säker. Glad tisdag!

2 kommentarer:

  1. Flitiga killar! Härligt!

    Här har vi en ledig dag idag och om en stund ska Molly och jag hämta Maja i skolan. Då blir det pepparkaksbak! ;)

    Ha en fin onsdag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Pepparkaksbak! Vad mysigt! Vi bakar alltid våra pepparkakor med massor av hackad mandel; SÅ goda!! Lycka till med baket!
    kram
    Anna

    SvaraRadera