På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 23 november 2011

Nähä!


Förskolan ringde i eftermiddags. Suck!! MEN bästa farmor och farfar vill vabba så jag kan jobba imorgon. Om jag nu minns hur man gör. Vabben har liksom invaderat mitt liv... Har svårt med den där balansen. Att inte vara på jobbet. För visst är det fantastiskt att jag får betalt för att vårda mitt sjuka barn. För visst gillar jag att jobba. Äh, ni är säkert fler därute som förstår hur jag menar.


Snart skall ligisterna i säng. De ska bara proppa i sig sina apelsiner och clementiner först. Den doften är ljuvlig och får mig vilja sätta upp mina stjärnor och ljusstakar i fönstren. Får väl se vad som hinns med sedan; måste ju mysa med te och sjukhuset senare.



1 kommentar:

  1. Vilket fint rum din son har! Tapeten är fantastiskt vacker! Det måste vara jobbigt med sjuka barn som aldrig vill bli friska, hoppas de kryar på sig snart! Och VAB, vilken svensk lyx det är! :)

    SvaraRadera