På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 12 november 2011

Lördagsmys!



Några meter bort badar Sigge och Spiderman; roligt att höra hur han snattrar på med plastgubben. Som om det vore en riktig människa. Den store ligger utslagen i soffan framför teven i nästa rum och strax jublandes kommer han hoppa i duschen. På vardagar är bägge SÅ trötta och morgonbestyren är tröttsamma. Bara tjat och gnäll. På helger tvärtom. Idag 7.20. Why kvider mamman och kväver en gäspning. Frukosten avklarad som idag bjöd på varm choklad och kokt ägg. Nu en lördag med inga måsten. Får se vad dagen bjuder på. Brukar bli full även utan planering. Så undrar vi lite hur pappan har det; om London bjuder på någon bra shopping idag? Jag skickade iallafall med en lista! Jag menar: julen är ju här! ;-)



2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Härligt att ha en dag framför sig med inga måsten. Jag hoppas att er dag fortsatte i samma härliga stil som den började. :) Är det någon dag som glänser lite extra här hemma under veckan så är det just lördagen. Ledig, sovmorgon (förhoppningsvis), frukost i lugn och ro med tidningen och Ring så spelar vi på radion. En skön dag helt enkelt. :)

    Ha en fortsatt fin helg på er och så håller jag tummarna för att mannen kommer hem med riktigt fin shopping från London. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Han kommer iaf hem med min beställning! Fick sms om det idag :)!! Kram syrran

    SvaraRadera