På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 november 2011

Inte fulltaligt


Så igår hämtade vi då Nils i Uddevalla hos morfar. Vi hade ju givetvis längtat efter honom och han efter oss. Eller som han sa: "Jag har ju inte varit ledsen eller så men ändå längtat lite". Så nog fick jag mig en kram extra.


Medan morfar lagade lunch åkte jag till mammas grav. Hej mamma! Fint med lyktor med tända ljus överallt och mycket folk som gjorde fint inför helgen. Jag pyntade fint med rosa rosor hos henne. Din färg som du gillar och klär så fint i. Igår var det jobbigt att komma dit. Grät hejdlöst i bilen efteråt en lång stund. Saknar dig. Saknar dig för mina barn skull. Saknar dig för Nils, Sigges, Ellas och Moas skull. Allt är som vanligt men inget är sig likt. Men det vet du ju redan. Och idag har det bränt bakom ögonlocken flera gånger. Medan jag har myst med mina fina söner. Det var ju detta du väntade på. Mest av allt....



Gårdagens eftermiddagen spenderade vi på Emaus lantgård. En liten idyll som jag skrivit om förut. Vi hade hoppats på ponnyridning men missade den då schemat såg annorlunda ut än i vanliga fall pga höstlovet. Sigge som bondat hårt med shetlandsponnyn Molly sist gång bröt ihop en lång stund då han fattade att ridningen skulle utebli denna gången. Tur att det fanns massor av getter och kaniner som vägde upp det mesta av besvikelsen.

Nu skall vi strax runda av fredagsmyset och våra ligister skall gå hoppa i säng. Sedan blir det "Water for elephants" för oss som fortfarande är vakna. Andra filmen denna veckan för mig! Bloggar om den andra en annan dag. Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

  1. Åh Anna! Det gör så ont i mig att läsa dina ord! Din smärta går rakt in i hjärtat som ett slag och jag känner så för dig och din familj. Fina Anna, skickar dig kramar genom internetrymden.

    Ta hand om dig och de dina denna helg!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej,
    hittade hit via Bella och ville lämna ett spår. Jag blev helt tårögd av det jag läste om din mamma. Det är både svårt och fint, allt på samma gång, att älska och sakna.

    Ha en fin helg ändå!
    Kram

    PS jag är uppvuxen i Uddevalla och har tillbringat många timmar på Emmaus som lite. Fint ställe är det!

    SvaraRadera
  3. En stor varm lång kram till dig vännen!
    Gråt! Sakna! Minns!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Åh vännen!
    Djupt berörd av ditt inlägg sänder jag en stor varm kram, tårarna trillar här också♥...vad vackert med rosa rosor vid graven. Ta hand om er varmaste tankar.

    Din kusin

    SvaraRadera
  5. Lotta: tack för dina fina ord. Kram.

    Mina finaste: lantgården är ett fantastiskt ställe tycker jag. Jag var också där jättemycket som barn. Välkommen igen och tack.

    Lisa: tack min fina vän. Kram.

    Jenny: saknaden är värst. Av allt. Kram.

    // Anna

    SvaraRadera
  6. Stor kram och vad fint att du ordnade med färg som din mamma gillade på blommorna! Förstår att du längtar och jag brukar tänka att någonstans på något sätt så vet hon nog om att du tänker på henne,
    Må så gott,
    Malin

    SvaraRadera