På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 30 oktober 2011

Ljuvligt gott!


Skäms nästan lite. Jag har varit så bedrövligt slapp idag. Hjärnan har gått på lov. Och kroppen med. Ännu skönare är det då att kylskåpet bjuder på en massa schyssta matrester efter helgens smaskande; det står några Pots de Crème au Chocolat i kylskåpet och ler åt mig. Passar fint till Pan Am ikväll. Har också insett att julen nu dundrar in trots att den ligger två månader bort. Julkalendrar, julavdelningar och galningar som börjat julpyssla! ;-)


5 kommentarer:

  1. Hahahaaaaahahahahhaaa!! Finns det några snälla barn?!
    Kram från Tomte-Lisa

    SvaraRadera
  2. Hjälp, så smarrigt det där ser ut! :) Inte ska du skämmas inte Anna. Vi behöver alla vara bedrövligt slappa ibland. Att göra inget eller åtminstone så lite som möjligt är en konst som absolut inte ska frringas. ;) Vi ägnar oss åt densamma idag. Efter en intensiv helg var det som om höstlovslugnet slog till idag och förutom en riktig härlig långpromenad i skogen har vi inte fått gjort ett smack utan bara myst. Skönt och känns som ett helt ok sätt att inleda höstlovet på. ;)

    Ja tänk, snart jul och jag har inte köpt en julklapp ännu. Kanske skulle börja titta på det nu under lovet. Börja planera lite.

    Ha det nu så bra vännen och njut av ert höstlov!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Mmm... det där såg ju riktigt smarrigt ut :)

    Månaderna går verkligen så fort, tänk att det är redan är mindre än två månader till jul!

    Hoppas du haft en bra start på veckan

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Vad tycker du om Pan Am? Själv är jag inte imponerad. Såg hela första avsnittet men tröttnade efter halva andra.

    SvaraRadera
  5. Kajsa: lyfter inte riktigt, eller hur?

    Bella: förstår inte var veckorna tar vägen. Start och landning bara. Om du gillar choklad kan jag VERKLIGEN rekommendera smarret!

    Lotta: lovet är ett behövligt vattenhål så här i mitten på terminen...välbehövligt så man orkar löpa i mål vid jul!

    Lisa: inga barn men en massa galningar överallt! :-)

    //Anna

    SvaraRadera