På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 24 oktober 2011

Klassiker


Den danska serien som jag ser på nu ikväll är sprängfull av klassiker. Möbler alltså. (Skulle vilja ha varenda pryl!! Ugh!!!) Nils har också sitt en hylla i sitt rum fullt av klassiker. Faktiskt är den sprängfull. Kanske minns ni dem? Kanske har ni dem också hemma; uppackade eller nedpackade. ;-) Vi läser varje kväll i dem. "Elliot och draken", "Pongo och Perdita", "Aristocats", "Peter Pan och Kapten Krook", "Lilla Hiawatha". Grymt nostalgiskt och som att säga hej till en gammal vän varje kväll.

1 kommentar:

  1. Åh! De böckerna hade jag när jag var liten! De ligger säkert nerpackade på vinden hemma hos mamma och pappa nu! Får ta med dem hem nästa gång vi åker dit! Tack för tipset!!

    Kram!

    SvaraRadera