På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 28 oktober 2011

Helg med pumpa

Lisa inspirerade mig så idag slog jag och Sigge till på en stor pumpa när vi fredagshandlade. När Nils kom hem från skolan gick han i taket och satte genast igång med en ritning (han är lätt Lego-skadad..). Den löd "hål med kniv" vidare till "så här skall ansiktet SE ut" och vips så var mamman klar. Jag blev helt exalterad och glömde tid och rum så pastan till lunchen blev övekokt big time....
Eftermiddagen spenderades på Ikea där jag botaniserade bland julkollektionen. En ängel blev det ju givetvis. Och fina krukor att ha julblomster i.
Nu har mannen kommit hem och vi skall mysa hela gänget. Får se om det kommer några spöken som ringer på dörren ikväll...jag är redo! BUUUUUUUUUUUUUUU!!

4 kommentarer:

  1. Vad duktig din legoskadade son är! Så söt beskrivning, jag blir glad ända in i hjärteroten!
    Ha en riktigt fin helg hela goa familjen!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Imponerande ritning också! Hoppas ni haft en skön helg. Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Ha ha, underbart med en härlig ritning! Det hade min också legoskadade son också kunnat hitta på, härligt...

    SvaraRadera