På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 7 oktober 2011

Gäsp...


Så bedrövligt det varit idag (och i natt. Har varit uppe och tröstat ledsen och drömmande Sigge vareviga halvtimme hela natten.). "Ont i tungan" på Sigges språk. Översätts förmodligen ont i halsen. Ingen matlust, gnälligt, ledsen, slö. Men också mycket kel och gos och puss. Dock sitter jag här nu och halvsover redan. 19.59 en fredagkväll mitt i vardagslivet. Också något att minnas sedan. Eller inte?


Vad mer? En nyklippt Spindelman! Finast. Sigge har också fått en Spindelmannendräkt. Blev jättebesviken och slängde den bestämt i ett hörn. Vill ha en bil istället...

1 kommentar:

  1. Låter som om mamman behöver få "pausa" en liten stund. Hoppas er lille charmige röjare kryar på sig snart. De ser ut att ha det mysigt där framför tv:n & Nils verkar helnöjd med sin coola dräkt. Stolarna ser jättefina ut, har ni lackat själva lr lämnat in?
    Ha en fin helg. Kram!

    SvaraRadera