På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 14 oktober 2011

9 veckor kvar


Mataffären har börjat sälja skumtomtar och det var för två veckor sedan. Sigge lyssnade på julsagor hela eftermiddagen igår. "Beställ dina tomtar i tid" läste jag i lokaltidningen idag. Alltså....jag vet inte. Alltså...nääää...jag vet inte.



Kallt och soligt hos mig nu. Till och med lite frost på bilen då tidigare idag när vi lämnade av den store på skolan. Väl hemma igen myser jag och min Sigge. Rostat bröd med honung på till frukost. Och snart skall vi ut på ärenden. Det älskar han och vilken tur tänker jag. Inga riktiga planer för dagen vilket känns SÅ befriande. Att dessutom veta att jag ikväll skall till fin väninna på tjejmys gör inte saken sämre! Fin helg på er!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag!
    Själv hade jag planer på att strosa omkring lite i Göteborg idag, efter ett möte på förmiddagen. Insåg dock att jag hade ytterligare ett möte inbokat efter lunch, här i Kungsbacka... :(
    Fick bli en snabbvisit på Ikea på vägen istället. Mysigt det också och fascinerande att jag klarade av att handla så mycket, på så kort tid! ;)
    Där var det jul så det stod härliga till! Köpte några söta svampar och lite inslagspapper, men annars får det vara ett tag till!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Det låter som ett helt utmärkt sätt att tillbringa en fredag på. Mysigt! :)

    Nej, julen är jag inte riktigt redo för ännu. Jag tyckte att det vita landskapet som mötte mig i morse var överraskande nog. Ett täcke av frost överallt. Brrr.

    Här tillbringade vi kvällen i biomörkret med "One Day/En Dag". Kärlek för hela slanten! Det är mysigt det med. :)

    Ha en fin helg Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera