På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 15 juli 2011

Pannor i staplar




Halv åtta imorse började det väsnas på taket idag. Leverans av tak, äntligen! Med god hjälp av svåger och grannar var snart pannorna utspridda över det hela. Tack allihop för hjälpen, den uppskattas verkligen! Ska bli spännande att se hur det kommer bli då vi valt en slät struktur på pannorna. Tror det kommer se fint ut och att det passar på vårt lågsluttande tak. Imorgon vet vi! :-) Och visst är det så att detta sommarprojektet går framåt, dvs mannens. Men hur går det då för det andra sommarprojektet, dvs mammans? Jodåserattu...det går riktigt bra för Sigge. Faktiskt. Riktigt bra. Mamman är glad!


3 kommentarer:

  1. Hej Anna! Gillar verkligen din blogg! Är nyfiken på var du köpt det fina bordet och stolarna på uteplatsen.. vill ha nytt och det ser så fint ut! Ha det gott i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  2. Helene: har tittat in på din blogg och lämnat ett svar där med! Rusta, där hittar du både bordet och stolarna till väldigt bra priser! Lycka till! Och välkommen igen!
    //Anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendelabyggla[at]gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera