På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 8 juli 2011

Film i sommar!

Vi kör bio hemma i sommar! Så här långt i filmlistan har vi kommit:

Winter´s bone - mörk, kall och tragisk
Somewhere - jag gillar allt som Sofia Coppola gjort
Svinalängorna - grät till boken, grät till filmen
The kids are all right - relationer
Igelkottens elegans - boken var lika bra som filmen
I am Sam - Sean Penn alltså, så begåvad i sin rolltolkning
The blind side - verklighetsbaserad historia, feel good-film


Att se:
Precious
Miss Kicki
Hämnden
The tourist
Eat pray love
Mina eftermiddagar med Margueritte
Maria Larssons eviga ögonblick
En enda man
Frozen river
Purpurfärgen


Finns säkert massor av fler filmer jag skulle vilja se men glömt av... Får väl se hur långt vi hinner! :-) Tips emottages gärna!


1 kommentar:

  1. Film-mys är aldrig fel...Maria Larssons eviga ögonblick och hämnden är riktigt bra (tillhör favoriterna) nu senast såg vi The Book of Eli,The King´speech, The next three days,Brothers, gillades skartp!Precious har fått fin kritik, skulle också vilja se den vid något tillfälle.Ha en fortsatt go helg. Kram
    Jenny K

    SvaraRadera