På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 17 juli 2011

Ett nytt kapitel


Innan sommaren kom var det långa pauser mellan mina blogginlägg. Både renovering och vardagsliv kom emellan och tiden fanns helt enkelt inte. Det fanns också andra ting som det lades kraft på och som också tog tid. Att tänka och fundera gör ju det! Ett av de beslut som då togs och genomfördes var att jag sade upp mig från mitt jobb som jag haft i 10 år som lärare i Hammarkullen. Det var mitt första jobb jag fick som nyexaminerad ma-no-lärare. Det har varit väldigt lärorika år med fantastiskt inspirerande kollegor och elever. Men ibland blir det dags att vända blad och det bestämde jag mig för att göra. Sedan 1 ½ år har jag vikarierat på en montessoriskola här i Kungälv och fann mig tillrätta snabbt. När jag sedan blev erbjuden en tjänst kändes det bra att vara kvar och fortsätta där. Det gick snabbt när jag bestämde mig men den tiden kan ju inte jämställas med tanketiden som ledde fram till mitt beslut. Den var lång. Så iallafall, i höst startar jag nytt! Känns spännande och väldigt roligt!


Hu, vilket tråkigt väder det är här på västkusten då! Jag drog på mig raggsockorna förut...snart dags att fixa fika till takarbetarna. Kanske skulle slänga ihop lite kardemummamuffins?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar