På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 14 juli 2011

Marstrand



Igår eftermiddag tog vi en paus i renoveringen och åkte på utflykt till Marstrand. Perfekt väder för upptäcksfärd kring fästningen och ligisterna fick springa av sig en aning. Det klättrades och spejades och siktades och att få vara med och ta del av en sexårings fantasti är som värsta livselixiret! Fantasin skenade minst sagt bland de höga murarna och alla kanoner och skottgluggar.

Väl hemma då den yngste somnat in för natten på väg hem myste vi andra tre på altanen med gott att dricka och det nya nu sedan semesterresan till Mallorca (som jag också planerar att blogga om...) att spela skitgubbe! Vad snabba de små liven är på att fatta och vad roligt att spela tillsammans trots att jag förlorade. Och också att umgås med en i taget. Mitt fina sexårshjärta!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar