På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 5 juli 2011

Tomtar på taket?



Jo, något är det allt som hörs där uppifrån! Nu har det äntligen blivit dags för takomläggning på Barfotsgatan/min mans sommarprojekt...Allt arbete övervakas och inspekteras givetvis av förmannen himself som spatserar runt och just på denna bilden med en pinne i näven. Undra var han hittat den och vad han hunnit slå/repa på med den?? Ja...det går så där med mammans sommarprojekt/få Sigge blöjfri....pust! Tips anyone till en totalt ointresserad 3-åring?

3 kommentarer:

  1. Vi hade tur vi, dagmamman tröttnade och inledde hela processen. Så vi slapp hela proceduren. Ta i med hårdhandskarna och sätt honom på toan varannan timme, vare han sig han vill eller inte.
    Eller så väntar du tills han är intresserad. Det är nog det lättaste tror jag. Tids nog kommer ju hans kompisar inte ha blöja och då blir det ju inte så roligt.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vilken superdagmamma alltså!
    Två första dagarna var total katastrof och igår inte en enda olycka. Idag började det så där...får se hur länge jag orkar eller om jag helt enkelt pausar några veckor fram. Tack för dina tankar!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vi åkte till leksaksaffären där W valde ut en leksak han längtat efter, tog den och la en blöja i hyllan istället. Och när det sen gick lite knackigt så påminnde vi honom om att då får han ju byta tillbaka leksaken och då gick det som en dans. Kram kusin Karin

    SvaraRadera