På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 2 december 2014

Olika intressen


Strax innan middag. Sigge spelar Fifa 15 och Nils sitter och läser ur Barnens Bibel. För två veckor sedan berättade Nils att de börjat med religion i skolan och att de haft ett första möte med innehållet. Nils undrade om jag var: krist, jude eller islam. Gulligt. Sedan redde vi ut begreppen och Nils är övertygad om att vi nog borde gå till kyrkan oftare. På söndagar särskilt. Och sedan vill han absolut gå till kyrkan då tidigt. När alla vuxna går. När vi är lediga. Fattade först ingenting. Men sedan så insåg jag att det är julottan han menar. Och tänk; pappan har lovat att gå med. 

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar