På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 4 december 2014

Mys


Nils på Joe Farelli´s. Unnade oss en ledig lördag och åkte till storstan. Lite julklappsfix, NKs julskyltning, en demonstration för Palestina längs Avenyn och ett gäng drillflickor med orkester fick ungarna att tycka allt var spännande. Och spårvagnar på det. Jisses. 


I söndags fortsatte myset. Bakade pepparkakor hela förmiddagen och slängde mig sedan in i ett lussebrödsrecept som jag ändrande lite på. Då blev det läge för fika och spontant kom några vänner över. Jättemysigt. Ungarna gick all-in på att dekorera pepparkakor. Tänk vad lite glasyr kan göra.


Lever lite på helgen än som ni märker. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar