På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 5 december 2014

Fredagssvep vecka 49


Får se om det blir något bak i helgen. Chokladkakor med lakritskola faller iallafall mig i smaken. 


Sigge pärlar. På fritids varje dag när det skall hämtas. Nästan varje dag när han kommer hem. Om han hinner kan det även pärlas en stund på morgonen. Någon måste dock hjälpa till och sortera ur färger ibland. Eller varje dag. 


Nu har vi något att sitta i. Jippie. 


Nätshopping är poppis hos oss. Och vår lilla stad har ju tyvärr inte så stort utbud. Oftast räcker det till men inte vid juletid. Synd.  För jag orkar inte åka till till storstan; tullar, parkering, massa folk och leta grejorna. 


12.25. Hittar Sigge mitt i en nagellackskris. I baksätet. För vad kan hända på 5 min när Nils skall hämtas från skolan. "Vi öppnar den när vi kommer hem. Vid bordet". Det bestämde vi ju i affären. Sigge grät sig igenom saneringen. Just det; nagellacket var blått. Tur vi köpte ett i silver med. 


Nils på väg till badmintonen. Vill inte bli fotad. Vill bara busa. Puss min älskling. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar