På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 7 december 2014


Sigge har verkligen kommit igång med sitt skrivande. Förutom på papper har han också skrivit med tusch på Nils madrass, på sin plåtbrevlåda i sitt rum, på en vägg på fritids och på hela baksidan av sin dörr. Sistnämnda dock med blyerts. Han fick själv städa bort det på dörren. Där hade han inte bara briljerat med sitt namn SIGGE utan också med andra ord som han nu kan skriva så som MAMMA och PAPPA och NILS och ANNA och JOAKIM. Sigge verkar iallafall ha koll på versalerna. 

//A


2 kommentarer:

  1. Ska jag kolla om vi har skolkritefärg kvar så ni kan göra som vi gjort i Ellas rum ��?

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att det var jag dom skrev ovan kommentar... Kram Sara

    SvaraRadera