På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 31 december 2014

Nyårsafton 2014


Årets sista dag 2014. Och om ett par timmar kliver 2015 fram. Både något vemodigt med att lämna ett gånget år och ha ett nytt framför sig. Jag vill minnas de där detaljerna från det gångna året. Som kortet ovan. En promenad med mina. Det vi gjort tillsammans vi fyra. Att ha en egen familj är som att åka bergochdalbana. Upp och ner. Hela tiden. Konstant. Finns inget jag vill ha mer än dem men också något som jag då och då behöver ta en paus från. Oftast räcker det med korta sådana. Att summera ett år går inte. Vardagen har varit innehållsrik med aktiviteter för alla varvat med jobb. Det räcker gott. 2014 var iallafall året då vår 6-åriga renoveringsresa tog slut i och med att köket blev klart. Måste ibland nypa mig i armen för jag kan knappt tro att det är sant. Så mycket jobb det varit. Längtar ofta hem till mitt och det enda jag vill nu är att njuta av det. Saknar bara en läslampa så är huset komplett. Träningen har fortsatt och för mig ökat vilket jag inte trodde. Nils har börjat spela badminton och Sigges fotbollsintresse går inte att förneka längre. Året bjöd på en fantastisk sommar och både Mallorca och Smögen charmade oss i veckor. Båda återkommer år 2015. Jag har också fyllt 40 och det firandet tar jag med mig in i det nya året; spännande utflykter med mina finaste vänner och även med min syster stundar i början av året. Senare ser jag fram emot både Barcelona och London. Jippi! Välkommen 2015!


Nyårsdukningen. Kanske skrytsamt men jag är jättenöjd med den. Tycker den blev jättefin. Girlangen med hyacintblommor syns inte så tydligt men den både doftar och blev väldigt fin. Känner ibland att jag borde göra mer med min kreativa sida. Kanske är det den jag borde släppa fram mer 2015? Gott nytt!

//A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar