På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 21 december 2014

Jul på Liseberg


Då äntligen Liseberg. Så galet mycket folk. Kom precis lagom till isshowen Snödrottningen. En fantastisk föreställning tyckte vi. Effektfulla kostymer och ljussättning som gjorde halva berättelsen. Och konståkarna; oj, oj, oj. Missa den inte. 


Sedan strosade vi runt, käkade plättar och drack varm choklad. Ungarna hade fått 100 kr var som de fick spendera hur de ville. Bästa vi gjort. Allt tjat uteblev. Några försök i chokladhjulen blev det och sedan hamnade vi i spelhuset. Givetvis. 


Bilden är ju inte jättebra men Nils prövade ett spel där han satt som i ett ägg och flög ett jaktplan. Väldigt populärt och coolt. 


Sigge satsade sina pengar på en träkniv han hittade på Medeltidsmarknaden. Väl hemma målade han den. Så det ser ut som om någon blivit "blodad" förklarade han. Han förklarade också att morfar är bra på att döda. Det berättade han när vi satt och tittade på när Nils och J spelade ett Terminatorspel i Spelhuset. Jaså, svarade jag. Hur tänker du då? Jo, för morfar är ju pensionär. Efter en stund fattade jag; han har varit militär var det Sigge menade. ;-)

//A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar