På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 8 november 2014

Vilken härlig lördag



Vissa lördagar går inte av för hackor. Först sovmorgon. Sedan långfrukost med goa ungar. Efter det till Mimers Hus för att se och höra kusin Ella uppträda och sjunga med sin kör. Så himla duktiga de var. Lennart Hellsing-tema med roliga och medryckande sånger. Därefter hem och mys med te och kladdkaka. Och bara skönt häng en stund. Vid lunch var vi bortbjudna till Sara. Mat och fruktsallad, mums. Väl hemma körde jag ett träningspass medan bastun blev varm. Ligisterna badade och skummade och jag och J bastade. Nils var också inne en stund. Mör och varm och Gokväll med Ebba till matlagningen. Därefter det efterlängtade lördagsgodiset och några parti backgammon. Emellan stunderna idag har det varit mycket pyssel. Nils har arbetat med en bild så många timmar idag. Härligt när ungarna engagerar sig till max. Och nu väntar te. En perfekt lördag med andra ord.

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar